donderdag 3 februari 2011

OER Rallye Weekend

Op 29 en 30 januari vond het jaarlijkse OER Weekend plaats. In 2009 nam ik ook al eens hieraan deel. Dat was toen ter voorbereiding van de OER (Oost Europa Rallye) die ik later dat jaar zou gaan rijden. Er waren circa 70 deelnemers en het was beregezellig en vooral heel erg koud. Ons onderkomen was ook nu weer de zgn. 'Lake Cabin' op Recreatiepark Ermerstrand (bij Erm, ca. 4 km van Emmen), een grote blokhut in Canadese stijl.

De route voerde langs de lange kanalen in Drenthe, waarbij plaatsen als Stadskanaal, Musselkanaal en Ter Apel werden aangedaan, maar ook door de bossen van Noord-West Duitsland. De rit bevatte verschillende specials. De eerste special was een navigatieproef op een akker, gevolgd door een aantal ronden op tijd over de Emmense Crossbaan.

Het was eigenlijk te koud om lekker te kunnen rijden. De tracks en sporen waren keihard bevroren en dus erg gevaarlijk. En meer dan 10 uur rijden in de vrieskou is niet niks! Op een gegeven moment - het was inmiddels donker geworden - vertoonde ik zelfs onderkoelingsverschijnselen. Een benzinestationnetje op 15 km van de eindbestemming bood de uitkomst voor mij en mijn rijmaat; broodjes bapoa (rundvlees) uit de magnetron en hete koffie hebben ons leven gered.

Maar een uur later, in de blokhut, na een hete douche en twee borden stamppot met rookworst, gezeten voor de open haard, met oude en nieuwe vrienden en (teveel) biertjes ben je dat alweer snel vergeten.

2 opmerkingen:

  1. Koud he? Maar lekker een weekenje bijbabbelen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk nu al uit naar de TransWallonie. Dat zal tenminste minder koud zijn :-)

    Roel

    BeantwoordenVerwijderen